مزایای استفاده از پانل های دیوارپوش PVC   

دیوارپوش ها و روکش‎ها‎یPVC  جدیدترین نوع پوشش‎ها‎ی دیواری داخلی محسوب می‎شوند که به دلیل زیبایی و مزایای متعددی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.​​​​​​​دیوار پوش pvc  یکی از پرمصرف‌ترین پلیمرهای مصنوعی بوده که از پلیمریزاسیون رادیکالی منومر وینیل کلراید بدست می آید. پی وی سی پلاستیکی سخت است که به‌وسیله اضافه کردن روان کننده‌ها نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود .
قبل از رواج دیوار پوش pvc از پانل آلومینیم به نام دامپا استفاده می شد که دارای ویژگی ها ی بارز از جمله سرعت اجرایی بالا و قیمت مناسب و دسترسی سریع تر به تاسیسات به عنوان سقف کاذب بوده است اما با توجه به نقاط ضعفی که داشت از جمله از دست دادن قابلیت ارتجاعی بعد از چند بار باز و بسته شدن و مقاوم نبودن در برابر رطوبت و آب و در مواردی از دست دادن زیبایی ظاهری نیاز به پانلی بود که دیگر این نقاط ضعف را نداشته باشد.با  گسترش دیوار پوش pvc  معایب فوق از بین رفته و جای خود را به مزایای بیشمار پانل های PVC داده است. این دیوار پوش مدرن توانسته است مصرف کنندگان زیادی را جذب کرده و مصرف دامپا را متوقف کند.

مزایای استفاده از دیوار پوش PVC
​​​​​​​

ـ نصب آسان بدون نیاز به زیرسازی و اجرا با سرعت بالا
ـ قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بودن
ـ گوناگونی و تنوع برای مصرف کنندگان با بیش از دهها طرح مختلف
ـ آنتی باکتریال و ضد حشره
ـ مقاوم در برابر جذب رطوبت
ـ عایق حرارت و جلوگیری از به هدر رفتن حرارت و برودت ساختمانـ عایق صوت
ـ عدم تغییر شکل طی گذشت سالیان
ـ دارای استحکام بالا و مقاوم در برابر ضربه های ناگهانی و موضعی
ـ امکان اجرای سطوح منحنی به دلیل خاصیت انعطاف پذیری دیوار پوش pvc 
ـ بسیار سبک و با کیفیت می باشند که خودباعث سبک شدن ساختمان می شود.
- طول عمر بسیار بالا
ـ مقاوم در مقابل ترک های ساختمان
ـ مناسب برای استفاده در سالن های ورزشی ، ادارات ، کارخانجات ، هتلها ، منازل ، مدارس و....
ـ کاهش هزینه های رنگ امیزی ساختمان طی سالیان طولانی

ـ این دیوار پوش ها نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. به همین دلیل تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند و یا اجسام نوک تیز به آنها برخورد نکند، به تعمیر نیاز ندارند.
ـ مدت دوام و عمر دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی طولانی است. بنابراین از میزان مخارج اضافی از قبیل تعویض و رنگ آمیزی هر ساله کاسته می‎شود. اگر قسمت کوچکی از دیوارپوش دچار آسیب شود می‎توان تنها آن نقطه را تعویض نمود.
ـ استفاده از دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی پس از اتمام مرحله سفت کاری ساختمان، یکی دیگر از مزایای این نوع دیوارپوش‎ها‎ می‎باشد. به همین دلیل می‎توان در هزینه‎ها‎یی که برای خرید مصالح اضافه استفاده می‎شود، صرفه جویی نمود و سرعت تکمیل ساختمان را افزایش داد.
ـ به دلیل وجود اتصالات و قابلیت اتصال کشویی، استفاده از پانل‎ها‎ی پی وی سی تسهیل شده است.
امکان تمیز کردن و شستشوی فضا ممکن می‎شود. البته باید دقت داشت که از مواد شوینده غیراسیدی استفاده نشود چرا که دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی به شدت نسبت به اسیدها واکنش نشان می‎دهند.
- دیوارپوش‎ها‎ی پی وی سی می توانند تجهیزاتی که در داخل ساختمان به کاربرده شده است از قبیل لوله کشی، سیم کشی برق، کابل و ... را پنهان می‎کنند و به همین دلیل در زیبایی محیط نقش مهمی را ایفا می‎کنند.